Salt in the air, sand in my hair - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Naomi Pols - WaarBenJij.nu Salt in the air, sand in my hair - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Naomi Pols - WaarBenJij.nu

Salt in the air, sand in my hair

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

01 December 2014 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Hallo lieve Nederlanders,

Nog twee maanden te gaan en dan ben ik alweer thuis. Wat vliegt de tijd! Jullie vragen je misschien af of ik thuis mis? Het antwoord is eigenlijk ja en nee. Tuurlijk mis je soms je oude vertrouwde leventje en de mensen met wie je altijd was en wat ik dan vooral mis is het boksen! O wat voel ik me lui hier. Aan de andere kant krijg je hier zoveel leuke dingen ervoor terug. We hebben nog veel op de planning staan, zoals met haaien zwemmen! dus dat wordt nog wel lekker genieten.

Nu even terug naar vorig weekend, daar hebben we in de Bay of Island dolfijntjes gespot op een boottrip. Dit was heel gaaf om te zien! Helaas konden we niet met ze zwemmen, want ze hadden baby’s. Echter kreeg ik wel een heftige allergische reactie op de boot. Ik was namelijk de dag ervoor meerdere malen gestoken door muggen en in combinatie met de zon begonnen de beten dus uit te groeien tot grote schijven. Ook zwolden de schijven onwijs op, het werd zo dik dat ik mijn tenen niet eens meer kon buigen en kreeg last van ontzettende jeuk. Eigenlijk moest ik uit te zon, maarja ik ben eigenwijs want die zon was veels te lekker. Maar karma pakte mij terug, want ik had aan het eind van de dag twee mooie verbrande oogleden. Gelukkig gaat het nu beter, dankzij mijn nieuwe goed gevulde medicijnenkast.

Helaas stopte de pech niet. Vrijdagavond zouden we naar spookers gaan, een spookhuis wat van oorsprong een mental hospital was. Alleen Judith werd ziek en ik ook. Ik kreeg na een hele lange tijd weer last van mijn spastische darm en deze aanval was goed raak. Was even vergeten hoe het voelde, maar dit was niet best.. lag lekker te kramperen van de pijn voor een paar uur, zo erg dat ik niet eens meer op mijn benen kon staan. Niet erg handig als je net leuke dingen wilt gaan doen, maar we gaan het natuurlijk wel een keertje inhalen.

Donderdagochtend heb ik het huis even lekker wakker geschut, want ik liet het brandalarm afgaan. Die stomme afzuigkap doet het niet goed, dus ik maakte lekker al mijn huisgenootjes wakker. Wat zullen ze blij met mij geweest zijn. Later die middag stonden de meiden en ik wel even verbaasd te kijken, er was namelijk een steekpartij vlakbij ons huis. Één persoon is dood en twee anderen liggen in het ziekenhuis. Van gewelddadigheid en criminaliteit is haast geen sprake hier in Nieuw-Zeeland. Je hoeft je sloten niet eens dicht te doen van je huis want niemand zal toch inbreken, dus dit was wel even een shock.

Dit weekend vertrokken we naar Coromandel. Dit is wel een van de mooiste (& leukste) plekken van het Noordereiland, zeker toen ik zag dat ik in het hostel eindelijk na drie maanden in een tweepersoonsbed kon slapen! In Coromandel zijn heel veel stranden waaronder New Chums Beach. Dit strand staat in de top 10 van de mooiste stranden ter wereld! Een ander kenmerk van Coromandel is de Cathedral Cove. Deze Cove is erg bekend en zie je altijd bij google afbeeldingen staan (google het maar ). Wat toch wel het hoogtepunt van het weekend was, waren de hot water pools. Op twee tijdstippen van de dag namelijk om 7.40 en 19.00 wordt het water dat onder het zand ligt (erg) heet, het kan zelfs 64 graden worden! Dus graaf een gat voor de zee en je geniet van een natuurlijk warm bad.

Toen we op het strand aankwamen, renden Julia en ik zo snel als we konden in de eerst al voor gegraven hot water pool. Zo snel dat we erin renden waren we er ook weer uit, want het water was echt kokend heet!! Toen moesten we toch écht zelf een gat graven. Heerlijk hebben we genoten samen met Daphne en Emily die ook met ons mee waren in een hot water pool, deze had wél een lekker temperatuurtje. Wanneer wij heerlijk lagen te genieten kwam er een gast naar ons toe en vroeg of hij met ons op de foto mocht. Wij reageerden niet eens en hij zegt tegen zijn vriend: ‘Ok, they want it!! make a picture’. Eigenlijk moeten we er geld om gaan vragen want het gebeurd wel vaker. De dag ervoor was ik namelijk ook al gefotografeerd door een jongen…

Na een heerlijk verfrissende duik en daarna lekker opgedroogd te zijn op onze handdoekjes zijn we (met het zand wat blijkbaar erg graag mee wilde) naar een plekje afgereisd, waar we in een treintje hebben gezeten. De trein was niet zo groot dus ik stootte echt 10x me hoofd. De trein liet ons een gedeelte van Coromandel zien. Onderweg kwamen we muren tegen die gemaakt waren van flessen wijn! De trip werd niet door iedereen goed ervaren, dat bleek al want een chinees achter ons lag te slapen.

Op de terugweg naar huis reden we op een snelweg door de bergen met de velen slingerbochten en dan te beseffen dat je daar gewoon 100 mag rijden, erg logisch allemaal. Maar elke keer als we naar een van onze bestemmingen rijden beseffen we steeds meer hoe mooi Nieuw-Zeeland is, op de jongens na dan haha! Waar ik wel verliefd op ben geworden zijn zwarte sportmotors!! Heb echt een hele mooie gespot en ik moet hem hebben. Dus mijn nieuwe investering ligt al in het vizier, helaas mag ik eerst nog even wachten voordat ik weer geld heb.

Nu is de stageweek weer begonnen. Misschien is het zelfs al de laatste, want de opdracht is af. Wat betekend dat we vakantie kunnen vieren en de reis écht kan beginnen! Dat zou erg goed getimed zijn, want jongens om jullie even jaloers te maken hier wordt het weer steeds beter en beter, so let the summer begin! 

Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Actief sinds 14 Okt. 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 3495

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Explore New Zealand

Landen bezocht: