The last two weeks in paradise - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Naomi Pols - WaarBenJij.nu The last two weeks in paradise - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Naomi Pols - WaarBenJij.nu

The last two weeks in paradise

Door: Naomi Pols

Blijf op de hoogte en volg Naomi

09 November 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo lieverds uit Nederland,

Inmiddels zijn er alweer twee weken voorbij vol mooie natuurgebieden en hilariteit! Ook hebben wij alvast de auto gehuurd voor het Zuidereiland waar we vanaf 20 december naartoe gaan. Ik zal de auto even omschrijven: hij is geel en jaja hij heeft een naam, namelijk ‘sunny’, kortom afschuwelijk. Ik heb altijd gezegd dat ik nooit een gele auto wil maar moet er nu toch echt aan geloven. Hij was het voordeligst en als arme student moet je dan wel. Maar ach het heeft ook wel wat grappigs.

Even terug naar vorige week. Vorige week vrijdag was het Halloween. De meiden en ik waren verkleed als duiveltjes. Ook hadden we een duivels drietand, zodat we vervelende mensen lekker konden prikken. Echter bij het verlaten van het Empire zijn we ze totaal vergeten, erg jammer weer. Had net zo zin om mensen te plagen.

Na nog geen drie uur slaap te hebben gehad hebben de meiden en ik een lange reis afgelegd naar Rotorua. We hebben Wai-O-Tapu bezocht en ik was de gids van de dag. Wai-O-Tapu is een park vol met meren zoals het Ngakoro meer. Ook heb je ‘the birds nest’. In deze krater nestelen spreeuwen hun eieren. Doordat de krater zo heet is houdt de krater de eieren warm en hoeven ze het zelf niet te doen, super handig! Het allerbekendste van Wai-O-Tapu is toch wel de ‘champagne pool’. Dit is een geothermische hot pool (zie foto). Na Wai-O-Tapu zijn we naar de Kerosene creek geweest. Hier hebben we heerlijk genoten van de gratis spa. Het water in de kerosene creek is heerlijk warm en helder waar je dus lekker in kan baderen. Ik was natuurlijk lekker slim om mijn hoofd onder te dompelen in het water, maar later bleek dat het niet mocht. Wanneer het water in je oren terecht komt, kunnen de bacteriën ervoor zorgen dat je doof wordt. Maar jongens ik hoor gelukkig nog steeds!

De volgende dag stond er een super leuke activiteit op de planning: Zorbing! Dit is in een bal van een berg rollen. Julia, Judith en ik trokken onze bikini’s aan, doken in de bal met warm water en zonder maar ook enige waarschuwing te krijgen werden we zo van de berg afgerold. Van begin tot eind hebben we alleen maar gelachen, benen armen waren overal. Het was één en al hilariteit, dat kan ik je garanderen! De meiden hebben daarna de Hobbiton bezocht. Aangezien ik bij de film na een kwartier al in slaap viel ben ik maar niet meegegaan. Wanneer hun klaar waren was het al laat geworden en gingen we naar huis. Onderweg spotte Maaike een knappe jongen in een Jeep. Wij schreeuwen tegen Judith dat ze even naast hem moest rijden. Maar wat zagen we nou, die auto stond te koop dus we hadden een nummer! En als ik het nummer heb dan ga ik uiteraard ook even bellen. Helaas woont deze jongen te ver weg om ‘over zijn auto te onderhandelen’.

Op woensdagavond 5 november was er overal vuurwerk te zien in Nieuw-Zeeland. Ze vieren dan namelijk Guy Fawkes. 12 mannen waaronder Guy Fawkes, hadden het Britse parlement opgeblazen met buskruit. Maar tegenwoordig is deze herinnering vervaagd, want ze vieren het voornamelijk om gezellig samen te zijn met je vrienden en familie en lekker vuurwerk af te steken natuurlijk!

Het volgende weekend was inmiddels alweer aangebroken en we zijn afgereisd naar Cape Reinga, het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland. Wat indrukwekkend is, is dat er twee zeeën bij elkaar komen, namelijk de Tasmaanse en Pacific. Waar ik ook van stond te kijken is dat je niet mag eten in Cape Reinga, want het is een heilige plaats van de Maori’s. In de omgeving hebben we veel wilde dieren gezien zoals: dolfijnen, roofvogels en papegaaien. Helaas hadden we onderweg autopech. Stonden we dan in the middle of nowhere. De onderkant van de auto lag er half af en schuurde over de weg. Ik wilde dat ding er al hardhandig af gaan trekken, maar was bang dat ik iets anders zou slopen. Gelukkig kwamen er twee auto’s aangereden, de mensen stopten en hebben ons geholpen. De mensen hier zijn zo lief en behulpzaam!

Ook zijn we gaan sandboarden in Tepaki. Hier bevinden zich de grootste zandduinen. De naam sandboarden zegt het eigenlijk al; met een board van het zand afgaan. Het lijkt op surfen alleen hier lig je op het board en glij je van een zowat 30 meter hoge zandduin naar beneden. Ik raad het je niet aan om te staan aangezien een collega zo ooit zijn been heeft gebroken. Al snel verliet ik de zandduin en zocht naar schaduw, want ik zag mij al met de minuut roder worden. Terwijl ik pas net in de zon stond en al was ingesmeerd. Ik ga hier vast nog een aantallen keren als een kreeft bijlopen.

Helaas is het weekend weer afgelopen maar guess wat de afsluiter van het weekend was? Jawel, er was (met veel paniek) een kakkerlak in de badkamer van Judith en Maaike geconstateerd en wie mocht hem weghalen? Jup ik. Altijd fijn haha!

Cheers xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Actief sinds 14 Okt. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 3500

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Explore New Zealand

Landen bezocht: